Burocràcia espanyola

Que em perdonin els funcionaris… Aquest vídeo deu estar inspirat en la petita minoria que els dóna mala fama.

Qualsevol similitud amb la realitat pot que no sigui mera coincidència… 🙂

11 responses to “Burocràcia espanyola

  • joeyllagrima

    Malauradament fa poc vaig tenir una esperiencia semblany, no entenc com per posar-te una multa, apretant un botonet o tene tot de tu, però si et roben els papers dels corxe has d’anar a 5 finestretes diferents, (en algunes 2 cops)

    • David

      Jo també flipo amb aquest tipus de coses… Fa uns anys vaig haver de tramitar una documentació amb la UNED i en un determinat moment em van demanar que els enviés un paper per fax. No tinc aparell de fax i els vaig demanar d’enviar-lo per e-mail en format pdf. No, no podia ser. Havia de ser per fax. I per què? Perquè sí, perquè això dels fitxers pdf (que, total, imprès queda encara millor que el fax) és una cosa molt moderna per ells. Hi ha coses que no tenen explicació…

  • pepe

    http://blogs.publico.es/dominiopublico/3585/golpe-de-estado-silencioso/
    Los tiros y los cañonazos van por aquí, no por el funcionariado chivo expiatorio.

    • David

      Bé, però aquesta revolució de la qual parla l’article, així com la crisi, són recents. El tòpic sobre els funcionaris –més que sobre els funcionaris, sobre els que estan de cara al públic– és de sempre.

  • Tomàs

    I el feliços que serien la majoria de funcionaris si no haguessin de demanar preceptivament el que menen tantes lleis, normes…, i tota l’administració es podés gestionar amb una més gran agilitat!!!

    • David

      Sí, el cert és que fan la seva feina segons les normes que tenen, però moltes vegades també em quedo amb la impressió que s’acomoden a una forma de fer i es tornen una mica cap quadrats… I on crec que fallen, sobretot, és a les formes. Però vaja, és important tenir present que aquest tòpic –com tots– es fonamenta en excepcions. La meva mare és funcionària i és una persona amabilíssima! 🙂

  • MadeByMiki

    Un laberint dissenyat per marejar als mes pacients…

  • Arminda

    Olá filho, boa tarde!
    Muito obrigada pelo teu elogio!!!…..
    Na verdade, para mim já não é novidade esta tua opinião a meu respeito, uma vez que sempre me disseste a mesma coisa ao referires-te à forma burocrática e nada simpática de como eras atendido em certos serviços públicos portugueses.
    Sempre me disseste que era uma pena que não fossem todos como eu!…se calhar exageraste um bocadito!…
    Mas devo confessar e, modéstia à parte, que ao longo destes meus 22 anos de experiência com o público, sempre tentei dar o meu melhor tanto a nível profissional como de relacionamento humano!
    Nem sempre foi fácil devido ás burocracias que nos são impostas e, até à incompreensão de alguns colegas que me chegaram a apelidar, com uma certa ironia, claro, de “Assistente Social”!
    Não, não sou “Assistente Social” diplomada, mas sim pelo coração!
    Sou uma simples Assistente Técnica Administrativa, mas com uma consciência tranquila de sempre ter dado o meu máximo a fim de esclarecer e ajudar a resolver da melhor forma possível, os assuntos que me são expostos.
    Obviamente que não sou infalível e certamente que também já cometi alguns erros. Mas o balanço é na verdade muito positivo e o reconhecimento por parte dos utentes com uma simples palavra amável, ou um largo sorriso no rosto…para mim é TUDO!!!
    Lidar com o público, nem sempre é fácil…Mas MUITO GRATIFICANTE!
    Não precisamos de licenciaturas universitárias em psicologia. O trabalhar no “terreno” diariamente e ao longo de anos com os mais diversos tipos de personalidades, enriquece-nos e ajuda-nos a compreender muito melhor quem está “do outro lado”! Só precisamos de estar ATENTOS e aplicar diariamente os conhecimentos que formos adquirindo!
    Podes ter a certeza que com educação, disciplina, paciência e um sorriso no rosto, tudo se tornará bem mais fácil!!!
    I
    Pois é, filho, fico muito triste com determinadas atitudes de certos funcionários que de perfil nada têm para estar em frente ao público e que ainda servem, duma forma geral, para denegrir a imagem dos VERDADEIROS FUNCIONÁRIOS PÚBLICOS, que apesar de todos os contratempos causados pelas conjecturas e burocracias políticas actuais, se empenham com afinco e competência no cumprimento das suas obrigações!

    Com tudo isto, espero não ter sido mal interpretada ao expor um pouco o que me vai na alma….

    Beijinhos, filho.
    ADORO-TE!!!

  • Montse

    Molt divertit, però una mica tòpic, no et sembla? Et podria assegurar que tinc coneixement d’administracions d’altres països que funcionen “pitjor” que aquí, també et podria dir que segons la llei no es pot demanar cap document a l’administrat que no sigui necessari per al tràmit de l’expedient, potser et podria recordar que no són els funcionaris de finestreta els qui han elaborat la llei de procediment administratiu, que som el col·lectiu més solidari (un 5% de solidaritat), que… Va, però no et diré res d’això. Ben al contrari t’explicaré un parell d’acudits:

    Va un senyor a l’Ajuntament i li pregunta al guàrdia de seguretat.
    – Escolti, sap si treballen a la tarda?
    – Ui, no, quan no treballen és al matí. A la tarda és que ja ni vénen!

    Una senyora va a la fleca i demana el pa assenyalant una barra prima:
    – Sisplau, donim un funcionari.
    – No, aquest pa es diu baguete.

    Ah, per cert, quedes perdonat. 😀

    • David

      Hola Montse,

      I tant que és un tòpic. Jo també ho dic en els comentaris. La meva mare és funcionària i t’asseguro que ha fet feliç molta gent pels seus bons modals i per l’atenció que els dispensava.
      Gràcies per perdonar-me! 😉

Deixa un comentari

